Padomi amortizatoru nomaiņai

Padomi amortizatoru nomaiņai

Mēs visi zinām, ka automašīna ir ļoti bīstams transportlīdzeklis, un lielākajai daļai saprātīgu cilvēku nekad neienāks prātā iekāpt automašīnā ar salūzušām bremzēm vai nolauztu stūri. Tomēr retais apzinās, ka labi, strādājoši amortizatori ir ļoti svarīgi arī transportlīdzekļa drošībai. Ja amortizatori ir bojāti vai nekvalitatīvi, palielinās automašīnas bremzēšanas ceļš, pagriezienu un manevru laikā automašīna kļūst nestabila, uz nelīdzena ceļa riteņi var pilnībā noslīdēt no ceļa un vadītājs riskē pilnībā zaudēt kontroli. Turklāt nepareizi funkcionējoši amortizatori izraisa gandrīz visu balstiekārtas un stūres elementu bojājumus, kā arī papildu riepu nodilumu. Tāpēc, ja jūtat, ka jūsu automašīna sliktāk absorbē vibrācijas, balstiekārta grūst vai vizuāli pārbaudot amortizatoru, atklājas, ka tas tek vai sācis “svīst”, nekavējoties sazinieties ar autoservisu. diagnostika un nepieciešamības gadījumā nolietotā amortizatora nomaiņa pret jaunu. Ja esat Ķīnas automašīnas īpašnieks, mūsu rezerves daļu veikalā varat iegādāties jaunu amortizatoru un visas nepieciešamās saistītās detaļas.

Bet jauna amortizatora iegāde ir tikai puse no panākumiem; ja amortizators nav pareizi uzstādīts, pat pilnībā funkcionējošs statnis var sabojāties dažu dienu laikā. Tāpēc, ja nolemjat nomainīt amortizatoru pats, vai neesat pārliecināts par tā autoservisa kvalifikāciju, ar kuru vērsieties, tad šeit ir daži pamatnoteikumi amortizatora maiņai.

1 Pērciet tikai augstas kvalitātes amortizatorus

Lai gan šis punkts neattiecas uz amortizatoru nomaiņu, pat vispieredzējušākais tehniķis ar vispilnīgāko instrumentu komplektu nespēs pareizi darbināt zemas kvalitātes amortizatoru. Iesaku iegādāties šādu zīmolu amortizatorus: KYB (Kayaba), Bilstein, Sachs, Boge un Koni, citu firmu parasti ir zemākas kvalitātes un, kā jau minējām, uz amortizatoriem taupīt nevajadzētu.

2 Amortizatorus var nomainīt tikai pa pāriem

Piekares detaļu un amortizatoru statņu ražotāji iesaka amortizatorus nomainīt pa pāriem. Neviens amortizatora ražotājs nesniegs nekādu garantiju statnei, ja nomainīsiet tikai vienu amortizatoru. Izskaidrojums ir vienkāršs: ja vienā mašīnas pusē ir vecs nolietots amortizators, bet otrā – jauns, auto ripos, lielākā slodze tiks uz jauno statni un tas diezgan ātri sabojāsies. Turklāt ar šādām izmaiņām automašīnas uzvedība manevru laikā, kā arī pēkšņas bremzēšanas laikā kļūst pilnīgi neparedzama.

3 Pārbaudiet, vai visas amortizatora daļas nav nodilušas

Ļoti bieži jauna amortizatora priekšlaicīgas atteices iemesls ir savlaicīga bukses, gultņu, atbalsta gultņu, kā arī atsperu nomaiņa.

Noteikti pārbaudiet amortizatora bagāžnieka integritāti ja tas ir bojāts vai ļoti nodilis, noteikti nomainiet, pretējā gadījumā putekļi, kas nokļūst pa stieņa stumbra spraugām un spraugām, darbosies kā abrazīvs līdzeklis un ātri sabojās amortizatora stieni, kā arī blīves iekšpusē.

Amortizatora stiprinājums ir arī svarīga amortizatora daļa. Ja pamanāt, ka bamperis ir izdrupis vai vienkārši deformējies, noteikti nomainiet to, pretējā gadījumā laba bedre uz ceļa, kas liks amortizatoram darboties pilnībā, var būt pēdējā pat jaunam amortizatoram. Tāpat pārliecinieties, vai trieciena stiprinājums cieši pieguļ triecienam; nekādā gadījumā nedrīkst ļaut trieciena atdurei brīvi pārvietoties gar stieni. Tas izraisīs putekļu nokļūšanu zem amortizatora stiprinājuma un darbosies kā smilšpapīrs, ļoti ātri izraisot amortizatora atteici. Amortizatoram jāpievērš uzmanība arī tad, ja iegādājāties neoriģinālu amortizatoru. Fakts ir tāds, ka neoriģinālo amortizatoru stieņa diametrs var atšķirties no oriģināla un pat jauns bamperis var pilnīgi brīvi pārvietoties pa to, šajā gadījumā sazinieties ar veikalu, lai viņi varētu izvēlēties jums piemērotu atduri.

Atbalsta gultņi nepieciešams savlaicīgi nomainīt. Fakts ir tāds, ka amortizatora iekšpusē ir blīves, kas ir izveidotas tā, ka stienis darbojas tikai uz augšu un uz leju, bet negriežas iekšā. Šim nolūkam uz amortizatoru balstiem ir paredzēti gultņi. Ja gultnis ir iestrēdzis vai vaļīgs, tas ir jānomaina, kā arī jāpievērš uzmanība pašiem balstiem, ja gumija ir saplīsusi vai nokarājusies, balsts ir jānomaina.

Ja pamanāt, ka jūsu automašīnas atsperes ir nokarājušās vai klīrenss ir samazinājies, noteikti nomainiet tās, pretējā gadījumā jūsu jaunais amortizators neizdosies.

4 Nomainot amortizatoru, izmantojiet īpašu instrumentu

Diezgan izplatīts amortizatora atteices cēlonis ir amortizatora bojājumi uzstādīšanas laikā uz automašīnas.

Lietuvas tirgū viencaurules amortizatori nav īpaši izplatīti, taču, ja nolemjat savai automašīnai uzstādīt šāda veida amortizatorus, nekādā gadījumā nebojājiet amortizatora korpusa sienas. Ja jūs izmantojat uzgriezni, lai piestiprinātu amortizatoru, tas ļoti ātri neizdosies līdz gandrīz 100 procentiem.

Ļoti bieži autoservisi izmanto pneimatisko triecienuzgriežņu atslēgu, lai pievilktu amortizatora stieņa uzgriežņus. Tas ir nepieņemami! Lietojot to, pastāv liela iespēja, ka stienis griezīsies korpusa iekšpusē, kas iekodīs blīves un izraisīs trieciena neveiksmi. Tāpat, pievelkot amortizatoru ar uzgriežņu atslēgu, ir liela iespēja noslogot stieņa metālu, un, ja ir labs izciļnis, amortizatora stienis salūzīs, potenciāli izraisot negadījumu. Tāpat nav atļauts stieni nostiprināt ar knaiblēm, gāzes atslēgām un citiem instrumentiem, kas var sabojāt stieņa spoguli. Lai pievilktu uzgriezni uz stieņa, noteikti izmantojiet īpašu uzgriežņu atslēgu, kas nostiprina amortizatora stieni un pievelk uzgriezni.

5 Amortizatoru galīgo pievilkšanu veiciet tikai pēc mašīnas nolaišanas

Tāpat kā ar visām balstiekārtas daļām, amortizatoru galīgā pievilkšana jāveic tikai tad, kad automašīna ir nolaista uz visiem 4 riteņiem. Ja pievelciet lifta (uz domkrata) amortizatorus pēc tam, kad automašīna ir nokāpusi no pacēlāja, stienis deformēsies un amortizators nedarbosies pareizi. Turklāt, ja triecienā ir uzstādīts klusais bloks, tas attīstīs iekšēju spriegumu, kas to ļoti ātri salauzīs.

6 Pirms uzstādīšanas pareizi izlaidiet amortizatoru

Kā zināms, amortizatori tiek turēti horizontālā stāvoklī, kas noved pie tā, ka divu cauruļu amortizatoros gāze no ārējā cilindra nonāk iekšējā. Šī gāze nevar citādi sabojāt stieni vai amortizatoru, kamēr statnis nav uzstādīts uz automašīnas. Tomēr, ja tas pirms uzstādīšanas netiek noņemts no iekšējā cilindra, amortizators nedarbosies pareizi, kas var izraisīt arī trieciena bedrītes un klauvēšanu, kā arī vārsta atteici. Tāpēc pirms uzstādīšanas divu cauruļu amortizatori ir jāpiepūš šādi:

  • Pagrieziet amortizatora stieni uz leju un vienmērīgi saspiediet to gandrīz līdz galam un nofiksējiet šajā pozīcijā uz 2-3 sekundēm
  • Apgrieziet saspiesto amortizatoru otrādi un turiet to saspiestu 3-5 sekundes. un vienmērīgi atlaidiet stieni
  • Atkal pagrieziet amortizatoru ar stieni uz leju, pagaidiet 2-3 sekundes un atkārtojiet iepriekšējās darbības 3-5 reizes.

Pēc amortizatora izvēdināšanas tas vienmēr jātur vertikālā stāvoklī ar stieni uz augšu līdz uzstādīšanai transportlīdzeklī un tās laikā.

Parašykite komentarą

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *