Lielākā daļa autovadītāju cenšas samazināt savas automašīnas uzturēšanas izmaksas. Automašīna ir sarežģīta ierīce, kas prasa zināšanas daudzās jomās. Tomēr ir diezgan daudz darbu, ko var paveikt patstāvīgi, neprasot būtiskas zināšanas. Viens no šādiem darbiem ir ģeneratora siksnas vai piederumu siksnas nomaiņa. Šo darbu nevar saukt par vienkāršu, bet par pieņemamu cenu. Turklāt tas ļauj pārbaudīt automašīnas motora nodalījumu.
Pirms darba uzsākšanas jums jāpārliecinās, ka ir jānomaina ģeneratora siksna. Tam ir divas iespējas. Pirmais ir vizuāla pārbaude. Ja jostai ir bojājumu pazīmes, tā nekavējoties jānomaina bez jebkādām atrunām un nosacījumiem. Otra iespēja ir nomainīt siksnu plānotās apkopes laikā. Paralēli tiek veikta vizuāla pārbaude un pieņemts lēmums par siksnas nomaiņu vai tās darbības turpināšanu.
Jāatceras, ka ģeneratora siksna ir vizuāli jāpārbauda ar izslēgtu dzinēju un vēlams ar noņemtu akumulatora spaili.
Kad esat nolēmis nomainīt jostu, jums tā ir jāiegādājas. Jāiegādājas tāda paša izmēra un tipa josta.
Ģeneratora siksnas nomaiņas procedūra:
Pirmkārt, mēs atbrīvojam vietu un nodrošinām piekļuvi jostai. Dažos gadījumos var būt nepieciešams noņemt riteņu un spārnu aizsargus, kā arī dažos gadījumos karteri.
Pēc tam atlaidiet jostas spriegojumu. Lai to izdarītu, atskrūvējiet spriegotāja uzgriezni (skrūvi). Parasti spriegotājam ir apaļa forma, tas ir izgatavots ruļļa formā un tiek noteikts tīri intuitīvi pārbaudot siksnu. Šķiet, ka spriegotājs spiež jostu.
Pirms ģeneratora siksnas noņemšanas ir rūpīgi jāpārbauda viss un jāatceras, un vēl labāk – uzzīmējiet (var nofotografēt ar mobilo tālruni), kā tā tika novietota un pie kādiem elementiem tā pieķeras. Ļoti bieži viena siksna piedzen vairākas vienības vienlaikus.
Josta tiek noņemta. Tagad mēs salīdzinām abas jostas un pārliecināmies, ka tās ir identiskas. Ja viss atbilst, uzstādiet jauno jostu vecās vietā, atkārtojot uzstādīšanas shēmu. Ja pieļaujat kļūdu, sekas var būt dažādas. To var izraisīt nepareizi funkcionējoši komponenti un mezgli vai transportlīdzekļa bojājumi.
Jostas spriegojuma pakāpi regulē spriegotājs. Parasti josta tiek uzskatīta par pareizi uzstādītu, ja tā nepārsniedz 1-1,5 cm.
Pēc uzstādīšanas un siksnas nospriegošanas pārliecinieties, ka motora nodalījumā nav palikuši svešķermeņi.
Pārinstalējiet visus atinstalētos vienumus. Atkārtoti pievienojiet akumulatoru, ja tas bija atvienots, un pārbaudiet paveikto darbu. Lai to izdarītu, jums jāiedarbina dzinējs un jāieslēdz viss borta elektrotīkls. Ja pie maksimālās slodzes josta nesvilpo, nav papildu trokšņu, un apgaismojums neizbalē, tad josta ir pareizi nospriegota.
Kā papildu padomu var sniegt divus ieteikumus. Ja neesat pārliecināts par savām spējām, neuzņemieties nepazīstamu darbu. Ja tomēr nolemjat to darīt, labi sagatavojieties tam un neaizmirstiet apkoptās automašīnas īpašnieka rokasgrāmatu, kurā būtu jānorāda jūsu transportlīdzekļa dizaina specifika.