Auto ne tikai sabojā stiprs aukstums, bet arī augstā temperatūra ir īsts tā spēka pārbaudījums. Vasarā automašīnai jāpievērš īpaša uzmanība, pirmkārt, lai izvairītos no daudziem bieži sastopamiem bojājumiem.
Jāatceras, ka automašīnas salonu viens no pirmajiem ietekmē karstums, ja tas tiek atstāts saulē 3-4 stundas.
Tā rezultātā plastmasa uz paneļa var kļūt mīkstāka un pat saplaisāt, un elektriskās ierīces var sabojāt. Tāpēc ir jāizvairās no “saulgriežiem”. Ir vairāki veidi – novietojiet automašīnu vietās, kas nav pieejamas apsildei, aptumšojiet logus, izmantojiet aizsargpārsegu vai aizkarus uz logiem, uzstādiet atstarojošu ekrānu uz vējstikla.
Prakse ir pierādījusi, ka, izmantojot vismaz vienu no uzskaitītajām metodēm vai vairākas vienlaikus, iepriekš minētie riski ievērojami samazinās. Dedzinošie saules stari var sabojāt ne tikai interjera elementus, bet arī krāsu, kas augstās temperatūras dēļ vienkārši izdeg: nedrīkst aizmirst nomazgāt pat mazāko piesārņojumu. Ja jūs to nedarīsit, krāsa izbalēs nevienmērīgi, un uz automašīnas virsmas parādīsies plankumi, kas piesaista uzmanību.
Nepieļaujiet temperatūras izmaiņas, vadot automašīnu. Piemēram, tu iekriti krēslā un, atvilcis elpu no karstuma, nolēmi atvēsināties, iepūšot vējstiklā aukstu gaisu. Nedari to! Pretējā gadījumā karstā un aukstā stikla saskare var saplaisāt. Dariet visu saskaņā ar šo shēmu: vispirms atdzesējiet gaisu salonā un tikai pēc dažām minūtēm ieslēdziet gaisa kondicionieri ar pilnu jaudu.
No šādām sekām var izvairīties, labojot mikroplaisas vai uzstādot jaunu vējstiklu. Un vēl divi vērtīgi padomi. Gadās, ka automašīnas radiators “uzvārās”. Tas notiek ne tik daudz no karstuma, bet gan tāpēc, ka radiatora elementi ir aizsērējuši ar gružiem. Pēc došanās ceļojumā ir jāuzrauga dzinēja vai drīzāk dzesēšanas sistēmas stāvoklis, pretējā gadījumā var nākties veikt dārgu kapitālremontu.
Neesiet slinki nēsāt līdzi destilētu ūdeni vai antifrīzu, ko varat uzpildīt, ja pa ceļam noplūst dzesēšanas šķidrums. Un rūpējies par bremzēm. Vasarā tie ir īpaši jutīgi un mēdz lūzt. Parasti tas notiek berzes elementu pārkaršanas, kā arī bremžu šķidruma viršanas dēļ. Atcerieties, ka šādus bojājumus parasti izraisa braukšana pa kalnu ceļiem, kur negadījumu skaits ir īpaši augsts.
Speciālisti uzskata, ka, lai izvairītos no šādām problēmām, jāizmanto kvalitatīvas, nevis lētas importa detaļas. Lai bremzes nepārkarstu, nav nepieciešams atslēgt sajūgu, jāizmanto dzinēja bremzēšana. Noteikti nomainiet bremžu šķidrumu ik pēc diviem gadiem. Tas samazina straujas vārīšanās risku.