Pārvietoties Monreālā ar budžetu nav tik grūti. Patiešām, daudzi vietējie iedzīvotāji un tūristi piekristu, ka braukt ar metro ir efektīvāk un patīkamāk, nekā mēģināt pārvietoties pa nepārtraukti mainīgajiem pilsētas apkārtceļiem ar automašīnu. Ja plānojat palikt pilsētas centrā, Monreālas vecpilsētā un Plato, metro sistēma ir labākā izvēle. Lūk, kas jums jāzina par Monreālas sabiedrisko transportu — metro, autobusiem un citiem transporta veidiem —, ja plānojat doties ārpus pilsētas centra.
Kā braukt ar metro Monreālā
Monreālieši, kas dzīvo pilsētā, ļoti bieži dod priekšroku metro sistēmai, nevis autobusam. Tas galvenokārt saistīts ar nemitīgo ceļu būvniecību pilsētā, kas liek autobusiem bieži mainīt maršrutus. Metro sistēma ir tīra, uzticama un plaša; tas aptver visu pilsētas centru un dažas Monreālas priekšpilsētas, piemēram, Lasalle, Laval un South Shore.
Cenas: Viens brauciens ar metro maksās 3,75 CAD jeb 7 USD par divām biļetēm. Ir pieejama arī 24 stundu caurlaide par 11 USD. Ja plānojat braukt lielāko daļu sava brauciena pēc pulksten 18:00, izvēlieties vakara biļeti, kas ir neierobežota līdz pulksten 17:00. no rīta un maksā 6 USD. Piezīme: bērni līdz 11 gadu vecumam brauc bez maksas.
Maršruti un stundas: Metro sāk kursēt 5:30 un pagarina savu pakalpojumu līdz 1:00 darba naktī un līdz 1:30 brīvdienās. Pīķa stundās jūs varat nokļūt vilcienā ik pēc 3-5 minūtēm. Vakarā kursē krietni retāk – no plkst.21. vilciens būs jāgaida līdz 10 minūtēm.
Pakalpojuma brīdinājumi: Lai gan Monreālas metro sistēma ir salīdzinoši uzticama, joprojām ir periodiski kavējumi un pārtraukumi, īpaši festivālu sezonā. Visi dienesta brīdinājumi tiek pārraidīti (franču un angļu valodā) metro vagonos un stacijās. Varat arī pārbaudīt STM lietotnes un Twitter kontu, vai nav notikušas lielas kavēšanās un pakalpojumu pārtraukumi.
Pārskaitījumi: Vienas autobusa transfērs ir iekļauts vienas biļetes cenā, bet ieeja metro nav iekļauta. Ja pārvietojat metro līnijas, jums nebūs jāmaksā vēl viena biļete, ja vien jūs neatstāsit staciju. Pārsēšanās stacijas ir skaidri marķētas, un nav nepieciešams kāpt virs zemes.
Pieejamība: Visās metro stacijās ir minimālas atstarpes starp platformu un vilcienu salīdzinājumā ar tādām pilsētām kā Londona vai Ņujorka, tādējādi atvieglojot iekāpšanu un izkāpšanu no vilciena. Lūdzu, ņemiet vērā, ka ne visas metro stacijas ir pieejamas ratiņkrēslos; daudziem ir kāpnes, nevis eskalatori vai lifti. Ir pieejama bezmaksas metro karte, kurā norādītas pieejamās stacijas. Visās metro līnijās ir paredzēti ratiņkrēslu sēdekļi, kā arī audio un vizuālie paziņojumi visās pieturās.
Braucot ar autobusu Monreālā
Maršruti: Kamēr metro kursē cauri pilsētas centram un dažām Monreālas priekšpilsētām, STM autobuss jūs aizvedīs daudz tālāk: lidostā, Rietumu salā un tālāk. Vietējie autobusi kursē katru nedēļas dienu, bet ziemā jūs varat sagaidīt ievērojamu kavēšanos, īpaši, ja snieg (kas bieži notiek). Nakts autobusu grafiks ir dienas maršruta variants, tāpēc tas ir ļoti visaptverošs un atvieglo metro braucēju nokļūšanu mājās naktī.
Stundas: Autobusi kursē 24 stundas diennaktī un ir lielisks resurss, kad metro tiek slēgts pulksten 1:00. Gaidiet autobusu no 5 līdz 30 minūtēm. Ir arī svarīgi ņemt vērā, ka, ja ceļojat viens, varat lūgt, lai vadītājs jūs izlaiž starp pieturām, lai nodrošinātu drošību.
Cenas: Monreālas tranzīta kartes autobusā netiek pārdotas. Autobusu cenas ir tādas pašas kā metro (3,75 USD CAD), taču atšķirībā no metro jūs varat maksāt tikai ar skaidru naudu vai iepriekš iegādātu biļeti.
Kā samaksāt par Monreālas sabiedriskā transporta sistēmu
Ir vairāki veidi, kā maksāt par Monreālas sabiedriskā transporta sistēmu, un tas, kuru izvēlaties, darbojas gan metro, gan autobusā. Biļetes ir pieejamas visās metro stacijās un dažos depanneurs (stūra veikalos) un pārtikas preču veikalos, lai gan tas ir retāk. Ņemiet vērā, ka metro staciju kioski ir ļoti noslogoti ap mēneša pirmo mēnesi, kad vietējie papildina ikmēneša karti. Ja pašlaik dodaties ceļā, mēģiniet izvairīties no sastrēgumiem, pērkot biļetes. Tomēr jūs varat izlaist rindas, iegādājoties Chrono lietotni un izmantojot to Opus kartes papildināšanai (skatiet tālāk).
Opus karte: Iespējams, vispopulārākais maksāšanas veids, lielākā daļa monreāliešu izmanto Opus karti. Pārlādējamā karte maksā 6 USD, un to var iegādāties metro stacijā vai izmantojot Chrono lietotni. Ja plānojat iegādāties nedēļas biļeti vai ilgāk, jums jāiegādājas Opus karte.
Dienas/nedēļas nogales biļete: Dienas karte ir iepriekš ielādēta biļetē un maksā CAD 11 par 24 stundām. Ja nedēļas nogalē atrodaties pilsētā, izvēlieties nedēļas nogales biļeti, kas ir nedaudz dārgāka (15,25 $) un nodrošina piekļuvi no piektdienas plkst. 16. līdz 5:00 pirmdienas rītā
Skaidra nauda: Metro stacijas kioskā var norēķināties skaidrā naudā. Autobusā netiek pārdotas Opus kartes, un STM autobusos nav naudas mainītāju, tāpēc mēģiniet izmantot pareizos naudas mainītājus. Metro stacijas kioska darbinieki mainīs rēķinus.
Kredītkarte: Jūs varat izmantot savu kredītkarti, lai iegādātos biļetes jebkurā metro stacijas kioskā. Ja izmantojat lietotni Chrono, jūs, protams, izmantosit karti. Kiosks un lietotne ļauj atkārtoti ielādēt Opus karti vai iegādāties vienas vai dienas biļetes. Lūdzu, ņemiet vērā, ka autobusā nevar izmantot kredītkartes.
Citas sabiedriskā transporta iespējas, ceļojot pa Monreālu
Lai gan Monreālas sabiedriskā transporta sistēma ir vispopulārākā pārvietošanās iespēja Monreālā, ir daudz citu iespēju, sākot no velosipēdiem līdz automašīnu koplietošanas pakalpojumiem.
Lidostas autobuss 747: STM autobusu pakalpojuma paplašinājums, 747 maršruta autobuss jūs nogādās tieši no lidostas uz pilsētas centru un otrādi par maksu 11 USD apmērā. 747 ir patiešām viegli lietojams un viena no ekonomiskākajām iespējām nokļūt pilsētas centrā no lidostas. Lai nokļūtu lidostā pīķa stundās, ir nepieciešamas vismaz 70 minūtes, un noteikti iegādājieties biļeti STM kioskā vai lietotnē. Autobusā var norēķināties skaidrā naudā, bet tikai monētās un tikai precīzā naudā, tāpēc labāk no tā izvairīties.
BIXI: Monreāla ir bikeru paradīze, it īpaši vasarā. Ja esat pārliecināts par savām riteņbraukšanas prasmēm, apsveriet iespēju īrēt BIXI. Velosipēdu akciju sabiedrībai ir vairāk nekā 6000 velosipēdu visā salā un vairāk nekā 500 nodošanas staciju. BIXI īre maksā 1,35 USD par braucienu, pēc tam 20 vai 30 centus minūtē (parastais un elektriskais velosipēds). Ja vēlaties braukt ar velosipēdu vairāk un palikt uz dažām dienām, ikmēneša caurlaide maksā tikai 22 $, bez papildu maksas par braucieniem līdz 45 minūtēm.
car2go: Šī automašīnu koplietošanas programma tika izveidota Vācijā, taču monreālieši to labprāt izmantoja. Lieliski piemērots pārtikas preču izbraucieniem vai bagāžas pārvadāšanai pa pilsētu, vienkārši lejupielādējiet lietotni car2go, ievadiet savu vadītāja apliecību un atrodiet kartē tuvumā esošu viedo automašīnu vai Mercedes. Maksa ir aptuveni USD 1 minūtē, un jūs varat paņemt un nodot savu automašīnu dzīvojamo māju ielās vai noteiktās autostāvvietās. Autostāvvieta vienmēr ir bezmaksas.
Ekso vilciens: Monreālieši, kas ierodas no priekšpilsētām, piemēram, Mont St-Hilaire vai Vaudreuil, zvēr pie Exo vilcienu pakalpojuma. Ja apmetīsities pilsētas centrā, tas nebūs interesanti, bet, ja plānojat izpētīt kaimiņu pilsētas, tā būs labākā izvēle.
Taksometru un braucienu programmas: Piespieda laiku? Taksometri un kopbraukšanas lietotnes (Uber un Teo Taxi) ir viegli pieejamas visā pilsētā un priekšpilsētās.
Padomi, kā pārvietoties Monreālā
Pārvietošanās Monreālā rosīgajā metropolē ir diezgan vienkārša, taču šeit ir daži padomi, kā to padarīt vēl vienkāršāku:
Ja iespējams, autobusa vietā izvēlieties metro. Monreālas būvniecības stereotipam ir daudz patiesības; bieži autobusiem būs jāmaina maršruts, lai izvairītos no būvniecības zonām, un pagaidu autobusu pieturas ne vienmēr ir skaidras. Metro ir daudz uzticamāks un konsekventāks.
Nakts autobusi ir pārsteidzoši efektīvi. Lai gan metro ir 1 stundu vēlāk. nekursē, nakts autobusi efektīvi iekāpj un aizved braucējus pēc pusnakts. Atkarībā no tā, cik tālu jums jābrauc, nakts autobuss var būt rentablāks risinājums nekā Uber, kura cena bieži var pieaugt, kad klubi un bāri sāk slēgt, īpaši no ceturtdienas līdz svētdienai.
Kad vien iespējams, izmantojiet ātrgaitas autobusus. Ja dodaties uz pilsētu no priekšpilsētas, mēģiniet izmantot ātro autobusu (tie ir ļoti skaidri marķēti). Tas var ietaupīt daudz laika, salīdzinot ar vietējo autobusu maršrutu, īpaši sastrēguma stundās.
Nebrauciet ar taksometru vai Uber uz Ste-Catherine. Ste-Catherine ir slavena ar saviem satiksmes sastrēgumiem, un no tiem vajadzētu izvairīties, ja vien nevēlaties maksāt vairāk par savu biļeti, sēžot satiksmē. Dodieties vienu kvartālu uz dienvidiem līdz René-Levesque Blvd. pirms izsaucat taksometru vai Uber.
Metro stacijas centrā atrodas ļoti tuvu viena otrai un ir pieejamas no “pazemes pilsētas”. Ja izkāpjat nepareizajā pieturā pilsētas centrā, tas nav nekas liels. Abas galvenās līnijas ir savienotas, un tām var piekļūt pazemes pilsēta (kas patiesībā ir tikai liels biroju ēku un iepirkšanās centru tīkls), un jūs varat viegli staigāt no vienas pilsētas centra malas uz otru, neiekāpjot metro. .
Metro līnijas ir apzīmētas ar krāsu kodiem, un Côte Vertu atrodas oranžajā līnijā. Pavisam ir četras metro līnijas – zaļā, oranžā, dzeltenā un zilā. Vilcienu virzieni ir apzīmēti ar krāsu un nosaukti atbilstoši līnijas pēdējai pieturai, nevis, piemēram, ziemeļiem vai dienvidiem. Pievērsiet tam īpašu uzmanību, it īpaši, ja vēlaties praktizēt savas franču valodas prasmes. Lai gan jūs varētu ieteikt skatu uz Côte Vertiš pie zaļās līnijas, patiesībā tā ir oranžā līnija, kas vērsta uz dienvidiem.