Šķiet, ka sastrēgumstundas ilgst no rīta līdz vakaram, braucot Bangkokā, var pārbaudīt spēcīgākos nervus. Krāsainie taksometri regulāri aizsprosto pilsētas galvenās maģistrāles. Par laimi, ir arī citas iespējas! BTS (Skytrain), MRT (metro) un upes taksometru tīkli ir plaši. Ja vien jūs neuzturaties netālu no Khao San Road rajona, kur vilcieni vēl nesasniedz (bet ir prāmis), mēģiniet nesadedzināt brauciena laiku, sēžot sastrēgumā.
Kā braukt ar BTS Skytrain
Bangkokas sabiedriskais transports ir lielisks, un Skytrain ir vienkāršs un efektīvs veids, kā pārvietoties starp aizņemtām vietām, īpaši pa Sukhumvit Road, kur satiksme bieži apstājas. Skatoties lejup uz visiem tiem bremžu lukturiem, kad braucat augstāk, jūtos labi! Skytrain tīkla sirds ir Siam stacija, milzīgs krustojums, kas savieno divas BTS līnijas: Sukhumvit (kartēs gaiši zaļa) un Silom (kartēs tumši zaļa).
- Stundas: Vilcieni kursē ik pēc 5-10 minūtēm no aptuveni 5:30 līdz pusnaktij; grafiki atšķiras par aptuveni 30 minūtēm atkarībā no stacijas. Biļešu kases ir atvērtas no pulksten 6:00 līdz pusnaktij, taču darba laiks var tikt ietekmēts lielākajās valsts svētku dienās.
- Cenas: Vienvirziena cenas tiek aprēķinātas pēc attāluma un svārstās no 17 līdz 62 batiem (50 centiem līdz 1,70 USD). Biļešu automāti skaidri parāda jūsu pašreizējās stacijas cenu. Vidējā cena par braucienu vienā virzienā parasti ir dolārs vai mazāk. Vienas dienas biļete uz 24 stundām neierobežotiem braucieniem maksā 150 batus (apmēram 4,10 USD).
- Biļešu tirdzniecība: BTS izmanto biļešu kartes, kuras var iegādāties automātos (daudzi pieņem tikai monētas) vai biļešu kasē (ja tāda ir atvērta). Biļetes netiek pārbaudītas vilcienos, bet ir nepieciešamas, lai izkāptu no turniketiem galamērķī, tāpēc turiet tās pa rokai! Pazaudējot biļeti vai pārsniedzot vairāk nekā divas stundas “iekšā”, jums būs jāgaida dežurants un jāmaksā maksimālā biļetes cena.
- Pieejamība: Dažās BTS stacijās ir eskalatori, savukārt citās ir jākāpj daudz pa kāpnēm. Visās stacijās ir lifti, izņemot Saphan Taksin staciju, kas ir upes taksometru sistēmas apmaiņa.
- Nokļūšana uz un no lidostas: Phaya Thai stacija uz Sukhumvit līnijas savieno ar lidostas dzelzceļa līniju.
Detalizētu informāciju par atsevišķu staciju kustības grafikiem un cenām var atrast oficiālajā BTS vietnē.
Kā braukt ar MRT metro
Bangkokas metro dzelzceļa tranzīts ir nedaudz lēnāks nekā Skytrain, taču tas ir tikpat noderīgi, cik varat norēķināties ar bezkontakta karti. Vairāk nekā 400 000 pasažieru katru dienu izmanto metro, lai izvairītos no virszemes satiksmes. MRT pašlaik ir divas līnijas, Blue Line (visvairāk noslogotā) un Purple Line, un divas monorail līnijas, Yellow un Purple Lines. Zilās un purpursarkanās līnijas krustpunkts ir Tao Poon stacija. BTS un MTR arī krustojas.
- Stundas: MRT kursē aptuveni no pulksten 6:00. rīta līdz pusnaktij. Vilcieni kursē ik pēc 5-10 minūtēm, atkarībā no diennakts laika.
- Cenas: Cenas ir balstītas uz nobraukto attālumu un svārstās no 14 līdz 42 batiem (40 centiem līdz 20 USD). Vidējais ceļojums maksās apmēram dolāru vai mazāk vai apmēram 2 (71 batu), ja mainīsit no zilas uz violetu.
- Biļešu tirdzniecība: MRT var norēķināties ar bezkontakta karti. MRT biļešu automāti pieņem nelielus Taizemes batu nominālus un pārdod RFID marķieri, ko izmanto, lai piekļūtu platformām. Lai izietu, ir jāatdod marķieris. Ja maksājāt ar bezkontakta karti, vienkārši pieskarieties vēlreiz, lai izietu.
- Pieejamība: Visās MRT stacijās ir lifti.
- BTS pārskaitījumi: MRT šķērso BTS Skytrain Sala Daeng, Asok un Mo Chit. Jums būs jāiegādājas jauna biļete.
- Ierašanās uz/no lidostas: Phetchaburi stacija ir savienota ar Makkasan staciju, izmantojot lidostas dzelzceļu uz Suvarnabhumi lidostu (BKK).
Jūs varat redzēt cenas un grafikus oficiālajā MRT vietnē. Zeddlex / Creative Commons licence
Izmantojot vilcienus Bangkokā
Hua Lam Thanh stacija netālu no Ķīniešu kvartāla tiks pabeigta līdz 2023. gadam. janvāra darbojās kā tālsatiksmes sauszemes vilcienu un MRT centrs. Novecojošais begemots datēts ar 1916. gadu, un tagad tajā atrodas mazais, bet aizraujošais Taizemes dzelzceļa muzejs. Jaunā stacija Krung Thep Aphiwat Central Terminal (pazīstama arī kā Bang Sue Grand Station), kas atrodas Bang Sue, ir lielākā dzelzceļa stacija Dienvidaustrumāzijā. Ārpus Bangkokas stacija Hua Lamphong ir vairāk pazīstama kā Krungthep (Bankokas) stacija. Paredzamie ierobežojumi – aizliegts smēķēt, ēst un dzert – attiecas uz visiem vilcieniem Bangkokā. Visas stacijas ir nesmēķētāju. Daži apmeklētāji ir pārsteigti, uzzinot, ka ir aizliegts arī fotografēt un filmēt. Visā Bangkokas sabiedriskajā transportā jums jābūt gatavam atdot savu vietu visiem mūkiem un, protams, grūtniecēm vai ikvienam, kam varētu būt nepieciešama vieta.
Kā braukt ar Bangkokas upes taksometru laivām
Daudzi ceļotāji Bangkokā neizmanto upes taksometrus, ja vien neapmetas kādā no Silomas upes piekrastes viesnīcām. Krāsu karogu sistēma un ātra, haotiska iekraušana un izkraušana pie piestātnēm (ar svilpi) sākumā var būt biedējoša, taču varenajai Čao Prajas upei ir jēga tikai izvairīties no satiksmes. Turklāt upju taksometri ir ekonomisks veids, kā veikt kādu attālumu Bangkokā. Ainavisks ceļojumu cenas var būt pat 40 centi! Visas dienas caurlaide maksā tikai 4 USD (apmēram 150 bati). Sathorn Pier ir stacija, kas ir vistuvāk BTS Skytrain stacijai (Saphan Taksin stacija Silom līnijā). TripSavvy / Paula Galindo Valle
Kā nokļūt ar autobusu Bangkokā
Bangkokas ar kvēpu nosmakušie autobusi ir lēnākais un apgrūtinošākais pārvietošanās veids, un tūristi uztraucas reti. Maksājiet konduktors autobusā un iegādājieties naudu.
Citas sabiedriskā transporta iespējas
Ceļš ir visneefektīvākais pārvietošanās veids Bangkokā. Tomēr dažreiz jums tas ir jādara, it īpaši, ja dzīvojat tādā apkaimē kā Banglamphu, kur sabiedriskā transporta iespējas ir ierobežotas.
Taksometrs Bangkokā
Ar spēcīgu taksometru “mafiju” jums vajadzēs mazliet veiksmes, lai izbaudītu taksometru Bangkokā. Atrast godīgu vadītāju joprojām ir iespējams, taču ir nepieciešama pacietība. Visi taksometri ir aprīkoti ar skaitītājiem. Daudzi autovadītāji atsakās tos izmantot, jo vēlas, lai paaugstinātās braukšanas maksas netiktu reģistrētas. Ja vadītājs norāda cenu, nevis ieslēdz skaitītāju, izmēģiniet citu. Taksometri bieži ierindojas viens aiz otra uz jūsu uzņēmumu.
- Sveicu taksometrus, kad tie pārvietojas, nevis taksometrus, kas novietoti tūrisma zonās.
- Izvairieties no ārštata autovadītājiem. Asi ģērbušies šoferi ar koptām automašīnām, visticamāk, strādās īstās taksometru firmās, nevis vietējā taksometru mafija.
- Izsaucot taksometru, pārliecinieties, vai vadītājs izmanto skaitītāju.
- Pēc iekāpšanas taksometrā sekojiet maršrutam pakalpojumā Google Maps. Tas dažkārt var atturēt autovadītājus no liela ceļa, jo jums bija nepieciešams skaitītājs.
- Dzeramnauda nav gaidāma, taču jūs varat noapaļot maksu par draudzīgu apkalpošanu.
- Pasažieri ir atbildīgi par jebkādām maksām.
Piezīme. Bangkokā nekad neiekāpiet nevienā transportlīdzeklī, iepriekš nepiekrītot fiksētai cenai vai skaitītāja lietošanai. Pa ceļam jums ir jāmaksā viss, ko vadītājs jums pieprasa.
Taksometru pakalpojumi Bangkokā
Brauciena koplietošanas pakalpojums maksā nedaudz vairāk nekā taksometrs, taču jūs varat izvairīties no daudzām problēmām un papildu pārdošanas. Grab darbojas līdzīgi kā Uber, taču jūs varat izvēlēties maksāt skaidrā naudā. Tā nav slikta doma strīda gadījumā ar negodīgu vadītāju (neparasti, bet gadās). Maksa joprojām ir apspriežama vai atcelta, un tā netiks automātiski iekasēta no jūsu kredītkartes. Ņemiet vērā, ka vietējā taksometru mafija bieži vien ir vērsta uz automašīnu vadītājiem un viņiem vajā. Viņi, iespējams, vēlēsies jūs uzņemt kaut kur diskrētākā vietā nekā pie durvīm. Daudzi autovadītāji neuzliek zīmi savai automašīnai.
Tuk-Tuks Bangkokā
Brauciens ar tuk-tuk tiek uzskatīts par būtisku taju pieredzi. Lai izbaudītu, jums būs jāvienojas par biļetes cenu un jāatsakās no potenciālajiem krāpniekiem. Es tiešām nepiekrītu iet uz veikaliem. Tuktuki ir jautri, bet ne lētāki par taksometriem ar skaitītājiem, un mazāk droši bez drošības jostām. Ja plānojat apmeklēt Chiang Mai, jūs būsiet lutināts ar izvēli, jo tuk-tuki ir daudz vairāk nekā taksometri.
Transportlīdzekļu noma
Jums vienkārši nevajag. Bangkokas sabiedriskais transports ir pirmās klases, ātrs un lēts. Iznomāt automašīnu vai motociklu, lai brauktu pa Bangkoku, būtu traki. Nopietni, nedariet to. Pagaidiet kaut kur mierīgākā un mazāk bīstamā vietā, lai izbaudītu skrejriteņa nomu. Saskaņā ar Pasaules Veselības organizācijas datiem Taizemē ir viens no lielākajiem ar satiksmi saistītajiem nāves gadījumiem pasaulē.
Padomi, kā pārvietoties Bangkokā
- Ietaupiet savu mazo naudu. Daudzi BTS biļešu automāti pieņem tikai monētas. Ja jums nav monētu, jums būs jāgaida garākās rindās pie biļešu kases vai pie biļešu automātiem, kas pieņem papīra valūtu.
- Pārbraucieniem izmantojiet jaunas biļetes. Diemžēl kopīgā biļešu sistēma BTS Skytrain, MRT metro un Airport Rail Link joprojām tiek izstrādāta. Veicot pārskaitījumus, būs jāatdod vecā biļete un jāpērk jauna.
- Pērciet karti uz ilgāku laiku. Ja plānojat atrasties Bangkokā pietiekami ilgi, apsveriet iespēju iegādāties BTS un MRT uzlādes viedkartes. Jūs varat izvairīties no rindām pie biļešu automātiem. Cilvēki, kas vecāki par 60 gadiem, saņem 50 procentu atlaidi, papildinot MRT karti ar kredītu.
- Izvairieties atbalstīt sliktu praksi. Atbalstot negodīgus autovadītājus, tiek nodarīts kaitējums vietējiem iedzīvotājiem kultūras mutāciju dēļ. Vietējiem reizēm ir grūti izsaukt taksometru, jo šoferi labprātāk gaida pārmaksātu tūristu, kuram skaitītājs nav vajadzīgs.