Auto īpašniekam ir ļoti svarīgi pievērst uzmanību automašīnas skaņām un signāliem, kas var būtiski ietekmēt drošību. Īpaši svarīgi ir uzraudzīt bremžu stāvokli, jo šī ir viena no galvenajām drošības sistēmām, kas var ne tikai radīt dārgus remontdarbus, bet arī apdraudēt citus satiksmes dalībniekus.
Kad jānomaina bremžu kluči un rotori?
Vidēji bremžu klučus ieteicams nomainīt ik pēc 40 000 līdz 105 000 kilometriem, un rotori parasti jāmaina no 48 000 līdz 112 000 kilometru. Tomēr šie skaitļi var atšķirties atkarībā no jūsu braukšanas apstākļiem un stila.
Ir svarīgi ņemt vērā, ka parasti jūsu bremžu kluču nodilums būs pamanāms ar nelieliem simptomiem, kas palīdzēs veikt savlaicīgu diagnostiku un remontu.
Kādas pazīmes liecina, ka ir jāmaina bremžu kluči un rotori?
Čīkst no bremzēm
Ja jūsu bremžu kluču kalpošanas laiks tuvojas beigām, jums vajadzētu pamanīt, ka no bremzēm nāk čīkstošs vai čīkstošs troksnis. Čīkstēšana parasti norāda, ka spilventiņi ir nodiluši un ir jānomaina.
Ja bremžu kluči ir pietiekami nodiluši, tas var radīt slīpēšanas troksni, kas var sabojāt rotorus, palielinot remonta izmaksas.
Slīpēšanas skaņa bremzējot
Ja, nospiežot bremžu pedāli, jūtat slīpēšanas skaņu, nekavējoties jāmaina bremžu kluči. Dažiem spilventiņiem ir iebūvēti metāla nodiluma indikatori, kas ir paredzēti, lai radītu skaļu troksni, lai brīdinātu jūs par spilventiņu stāvokli.
Ja nenomainīsiet bremžu klučus un turpināsiet tos lietot, radīsiet lielākus bojājumus un palielināsiet remonta izmaksas.
Vibrācija bremzēšanas laikā
Ja pamanāt, ka, nospiežot bremžu pedāli, automašīna trīcē, tas var liecināt par bremžu sistēmas problēmu. Visbiežāk iemesls tam ir nelīdzeni bremžu rotori, kas traucē normālu bremzēšanu.
Lai izvairītos no bīstamām situācijām, vislabāk būtu automašīnu nogādāt pie speciālista, lai veiktu nepieciešamās pārbaudes un remontētu automašīnas bremžu sistēmu.
Apstāšanās prasa ilgāku laiku
Ja pamanāt, ka jūsu bremzēšanas ceļš ir garāks nekā parasti vai bremzēšanas spēks ir samazināts, tas var nozīmēt, ka jūsu bremžu kluči ir pilnībā nodiluši vai bremžu šķidruma līmenis ir zems iespējamās noplūdes dēļ.
Ja pamanāt šādas novirzes, ir svarīgi nekavējoties sazināties ar bremžu mehāniķi, lai noskaidrotu problēmu un veiktu nepieciešamo apkopi vai remontu, nodrošinot bremžu sistēmas drošību un funkcionalitāti.
Iedegas bremžu kluču indikators
Lielākajai daļai mūsdienu transportlīdzekļu ir bremžu sistēmas brīdinājuma lampiņa, kas tiek parādīta uz paneļa. Ir arī bremžu pretbloķēšanas sistēmas (ABS) gaisma.
Ir svarīgi ņemt vērā, ka bremžu signāllampiņa ne vienmēr iedegas, ja ir radusies problēma. Tā kā dažas automašīnas ir aprīkotas ar bremžu sistēmas ieslēgtu stāvbremžu gaismu.
Ja pamanāt, ka iedegas bremžu brīdinājuma gaismas signāls un stāvbremze vienlaikus nav ieslēgta, tas var norādīt uz bremžu sistēmas problēmu. Šādā gadījumā ieteicams sazināties ar bremžu speciālistu, lai pārbaudītu bremžu sistēmu un atrisinātu problēmu.
Izklausās, ka jūsu bremžu kluči ir plāni
Viens vienkāršs veids, kā pārbaudīt bremžu kluču stāvokli, ir to vizuāla pārbaude. Lai to izdarītu, jums jāskatās starp riteņu spieķiem un jāatrod bremžu kluči.
Ja bremžu kluču biezums ir mazāks par ¼ collu vai 6,4 mm, ieteicams iegādāties jaunu bremžu kluču komplektu, lai nodrošinātu labu bremzēšanas veiktspēju un drošību.